Fragt og Levering

Levering

Levering sker med GLS, og der fri fragt på ordrer over DKK 399,- ved levering i Danmark*.
For ordrer under DKK 399,- koster det fra DKK 50,- at få leveret i Danmark.
Vi forbeholder os ret til at vælge en anden leveringsmetode, såfremt vi vurderer at den valgte leveringsmetode er uhensigtsmæssig, f.eks. fordi pakken er for stor. Hvis det betyder øgede omkostninger for dig, så kontakter vi dig naturligvis først.
 
For alle bestillinger gælder det, at levering garanteres til dør i gadeplan, men pakker vil dog typisk blive leveret til din dør. Det er en god idé at få pakken leveret til en GLS pakkeshop eller til din arbejdsplads, så du ikke skal vente på levering. Er varen for tung til én person eller er adgangsforholdene besværlige skal du være klar til at yde assistance til transportøren. Er du i tvivl, så kontakt os, vi hjælper naturligvis dig med at finde en løsning. 
 
Levering med GLS
Levering med GLS kan ske alle hverdage mellem kl. 8.00 og 16.00. Det er ikke muligt på forhånd at aftale et bestemt tidsinterval for levering. Såfremt der ikke er nogen hjemme til at tage imod pakken, eller pakken ikke kan stilles på adressen, tager fragtmanden pakken med igen. I det tilfælde lægges der en seddel med besked om, at pakken har været forsøgt leveret og at GLS kan kontaktes, så der kan aftales en ny leveringsdag eller leveringsadresse.
Denne aftale skal du som kunde lave med GLS.
Ønsker du pakken stillet på adressen, bedes du venligst notere dette ved "Bemærkning til forsendelse". Men husk at det er dit ansvar såfremt pakken fjernes fra din adresse inden du får den. Send os en mail på info@roomshop.dk såfremt du ønsker oplyst et tracking nummer på din pakke, så pakken kan følges.
 
Levering til tiden
Vi gør alt for at du skal modtage din pakke til tiden. Vi kan dog ikke drages til ansvar for forsinkelser hos vores transportører eller fra vores underleverandører. Bliver din pakke meget forsinket, kontakter vi dig naturligvis.
 
Vi gør opmærksom på at alle vores leveringstider er hverdage, hvor weekender og helligdage ikke hører under.
 
Hvis du ikke har modtaget din pakke indenfor forventet tid, bedes du sende en e-mail til info@roomshop.dk eller ringe til os på 70226901.
 
Dellevering af din ordre
Generelt splitter vi ikke ordrer op, medmindre der er lavet en speciel aftale.
Det vil sige, at selvom en del af varerne på ordren er på lager, og en enkelt vare har en længere leveringstid, så sender vi først din bestilling når alle varerne er klar til afsendelse.
 
Bornholm og mindre øer
Dag-til-dag levering kan ikke tilbydes til Bornholm og visse småøer, da forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan tage 2 dage.
 
Færøerne, Grønland og udlandet
Vi leverer pt. ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.
 
 

Returret

Har du fortrudt et køb og ønsker du at returnere en vare, bedes du forinden sende en e-mail til info@roomshop.dk eller ringe på telefonnummer +45 70226901. Vi vender hurtigt tilbage til dig med information om, hvad du skal gøre før du returnerer varen. Dette er vigtigt, da afvigelser kan øge vores ekspeditionstid og der går længere tid, inden du får dine penge retur.
 
Hos Roomshop har du 101 dages returret. Returretten regnes fra den dag du modtager dine varer. Hvis du vælger at fortryde et køb, bedes du returnere varen i væsentlig samme stand og mængde som du modtog den. Du må ikke have brudt emballagen og udtaget varen, da det vil forringe salgsværdien ved salg til anden kunde. Fortrydelsesretten bortfalder også, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.
 
Sådan fortryder du et køb
Hvis du fortryder et køb kan du sende eller bringe varen til vores butik:
Roomshop, Ingerslevs Plads 2, 8000 Aarhus C
 
Fortryder du købet af en vare skal du selv betale fragtomkostningerne til at sende varen retur til os. Dette gælder også hvis du nægter modtagelse af varen.
 
Hvad skal du sende med retur?
 
Når du returnerer en vare til os, bedes venligst oplyse dit ordrenummer eller fakturanummer samt en kort beskrivelse af hvorfor du ønsker at returnere. Hvis vi har alle oplysninger kan vi ekspedere din returvare hurtigere.
 
Ved køb af varer kan originalemballagen udgøre en væsentlig del af varens værdi. Husk derfor altid at sende emballagen med retur. Når varen er modtaget, undersøgt og godkendt på vores lager, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage.
 
Det er vigtigt at varen indpakkes forsvarligt når du sender den retur til os.
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
 
Tilbagebetaling:
I tilfælde af aftalte dekorter eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, vil der ske en hel eller delvis refusion af købesummen afhængig af den indgåede aftale. Vi refunderer altid til den konto tilhørende betalingskortet, som blev anvendt ved købet. Ønsker du at vi refunderer pengene til et andet kontonummer, bedes du oplyse os registrerings- og kontonummer. Du skal regne med at der går op til 10 hverdage inden du modtager dit tilgodehavende. Som alternativ har du mulighed for at få udstedt et tilgodebevis på beløbet. Det sker via en engangskode som repræsenterer dit fulde tilgodehavende. Koden kan anvendes til køb hos Roomshop og gælder i to år.
 

Reklamationsret

Som kunde hos Roomshop har du altid 24 måneders reklamationsret. Det betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation, jf. den danske købelov.Berettiget reklamation
Reklamationen skal være berettiget og reklamationsretten dækker derfor ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
 
Reklamation indenfor rimelig tid
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved den købte vare. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtigt som muligt. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Når vi har modtaget og undersøgt varen vurderer vi, om reklamationen er berettiget. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger. Husk at fragtomkostningerne skal være rimelige.
 
Det er vigtigt at varen indpakkes forsvarligt når du sender den retur til os. Hvis vi skal refundere dine fragtomkostninger, skal du desuden huske at have en kvittering for afsendelse.
 
Tilbagebetaling
Vi refunderer altid til den konto tilhørende betalingskortet, som blev anvendt ved købet. Ønsker du at der refunderes til et andet kontonummer, bedes du oplyse os registrerings- og kontonummer.

Fejl, misbrug og annulering af ordre

Roomshop vil annullere en ordre, hvis der er begrundet mistanke om betalingsmisbrug. Alle falske bestillinger politianmeldes.
 
Vi bestræber vi os på, at de informationer, som står på hjemmesiden og på ordrebekræftelsen, altid er korrekte. Der kan dog ske fejl i form af unøjagtigheder, tastefejl eller systemfejl. I de tilfælde beder vi dig som kunde om at have forståelse for, at vi må annullere ordren.